ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Α ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7

Σχολείο: Αβερώφειο Αλεξάνδρειας

Τάξη: Α' Λυκείου

Μάθημα: Πολιτική Παιδεία

Εκπαιδευτικός: Λίνα Κηροποιού


Στα πλαίσια  του μαθήματος της Πολιτικής Παιδείας της Α' λυκείου οφείλουμε να πραγματοποιήσουμε για το β' τετράμηνο μια εργασία.




 ΕΧΟΥΜΕ ΕΠΙΛΕΞΕΙ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΟΥΜΕ ΜΙΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΘΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΜΑΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΑΥΤΟ.



ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ "ΑΞΙΩΜΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ - ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ" ΤΟΥ 7ΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΕΠΙΛΕΞΑΜΕ ΤΟ ΔΙΗΓΗΜΑ ΤΟΥ ΑΝΤΟΝ ΤΣΕΧΩΦ "ΕΝΑΣ ΑΡΙΘΜΟΣ" ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ Β'ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.

ΤΗΝ ΔΑΣΚΑΛΑ ΙΟΥΛΙΑ ΥΠΟΔΥΕΤΑΙ ΣΕ ΘΕΑΤΡΙΚΟ Η ΗΛΕΚΤΡΑ ΜΑΜΜΗ, ΤΟΝ ΕΡΓΟΔΟΤΗ Ο ΑΛΗ ΦΑΡΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΣ Ο ΑΧΜΕΝΤ ΑΜΠΝΤΑΛΑ.

Το θεατρικό θα ανέβει μετά το Πάσχα. 

*Το θεατρικό δεν ανέβηκε επειδή τα μαθήματα έγιναν έξ αποστάσεως μετά το Πάσχα, για αυτό παραθέτουμε το κείμενο του Άντον Τσέχωφ

Στο σύντομο αφήγημα του Τσέχωφ «Ένας αριθμός» η δεσποινίς Ιουλία αντιπροσωπεύει τον άβουλο ανθρώπινο τύπο· δεν τολμά να διεκδικήσει τα δικαιώματά της και συχνά πέφτει θύμα οικονομικής και κοινωνικής εκμετάλλευσης. O Τσέχωφ σκιαγραφεί με απλό και ευτράπελο τρόπο την παθητική ψυχολογία, η οποία χαρακτήριζε σε μεγάλο βαθμό τη γυναικεία συμπεριφορά τα παλαιότερα χρόνια. 


Τις προάλλες φώναξα στο γραφείο μου τη δεσποινίδα Ιουλία, τη δασκάλα των παιδιών. Έπρεπε να της δώσω το μισθό της. 

- Κάθισε να κάνουμε το λογαριασμό, της είπα. Θα 'χεις ανάγκη από χρήματα και συ ντρέπεσαι να ανοίξεις το στόμα σου... Λοιπόν...  Συμφωνήσαμε για τριάντα ρούβλια το μήνα... 

- Για σαράντα. 

- Όχι, για τριάντα, το έχω σημειώσει. Εγώ πάντοτε τριάντα ρούβλια δίνω στις δασκάλες...  Λοιπόν, έχεις δύο μήνες εδώ... 

- Δύο μήνες και πέντε μέρες... 

- Δύο μήνες ακριβώς... Το 'χω σημειώσει... Λοιπόν, έχουμε εξήντα ρούβλια. Πρέπει να βγάλουμε εννιά Κυριακές... δε δουλεύετε τις Κυριακές. Πηγαίνετε περίπατο με τα παιδιά. Έπειτα έχουμε τρεις γιορτές... 

Η Ιουλία έγινε κατακόκκινη και άρχισε να τσαλακώνει νευρικά την άκρη του φουστανιού της, μα δεν είπε λέξη. 

- Τρεις γιορτές... μας κάνουν δώδεκα ρούβλια το μήνα... Ο Κόλιας ήταν άρρωστος τέσσερις μέρες και δεν του έκανες μάθημα... Μονάχα με τη Βαρβάρα ασχολήθηκες... Τρεις μέρες είχες πονόδοντο και η γυναίκα μου σου είπε να αναπαυτείς μετά το φαγητό... Δώδεκα και εφτά δεκαεννιά. Αφαιρούμε, μας μένουν... Χμ! σαράντα ένα ρούβλια... Σωστά; 

Το αριστερό μάτι της Ιουλίας έγινε κατακκόκινο και νότισε. Άρχισε να τρέμει το σαγόνι της. Την έπιασε ένας νευρικός βήχας, έβαλε το μαντίλι στη μύτη της, μα δεν έβγαλε άχνα. 

- Την παραμονή της πρωτοχρονιάς έσπασες ένα φλιτζάνι του τσαγιού με το πιατάκι του... Βγάζουμε δύο ρούβλια... Το φλιτζάνι κάνει ακριβότερα γιατί είναι οικογενειακό κειμήλιο, μα δεν πειράζει... Τόσο το χειρότερο! Προχωρούμε! Μια μέρα δεν πρόσεξες τον Κόλια, ανέβηκε ο μικρός στο δέντρο και έσκισε το σακάκι του... Βγάζουμε άλλα δέκα ρούβλια... Άλλη μια μέρα που δεν πρόσεχες, έκλεψε μια καμαριέρα τα μποτάκια της Βαρβάρας. Πρέπει να 'χεις τα μάτια σου τέσσερα, γι' αυτό σε πληρώνουμε... Λοιπόν, βγάζουμε άλλα πέντε ρούβλια. Στις δέκα του Γενάρη σε δάνεισα δέκα ρούβλια... 

- Όχι, δεν έγινε τέτοιο πράμα. μουρμούρισε η Ιουλία 

- Το 'χω σημειώσει!

- Καλά...

- Βγάζουμε είκοσι επτά ρούβλια, μας μένουν δεκατέσσερα. 

Τα μάτια της Ιουλίας γέμισαν δάκρυα. Κόμποι ιδρώτα γυάλιζαν πάνω στη μύτη της. Κακόμοιρο κορίτσι! 

- Μα εγώ μια φορά μονάχα δανείστηκα χρήματα. Μονάχα τρία ρούβλια, από την κυρία, μουρμούρισε η Ιουλία και η φωνή της έτρεμε... Αυτά είναι όλα όλα που δανείστηκα. 

- Μπα; Και γω δεν τα είχα σημειώσει αυτά. Λοιπόν, δεκατέσσερα έξω τρία, μας μένουν έντεκα. Πάρε τα χρήματά σου, αγαπητή μου! Τρία... τρία, τρία... ένα και ένα... Πάρ' τα... 

Και της έδωσα έντεκα ρούβλια. Τα πήρε με τρεμουλιαστά δάχτυλα και τα έβαλε στην τσέπη της. 

- Ευχαριστώ, ψιθύρισε. 

Πετάχτηκα ορθός και άρχισα να βηματίζω πέρα δώθε στο γραφείο. Με έπιασαν τα δαιμόνια μου 

- Και γιατί με ευχαριστείς; 

- Για τα χρήματα. 

- Μα, διάολε, εγώ σε έκλεψα, σε λήστεψα! Και μου λες κι ευχαριστώ; 

- Οι άλλοι δε μου 'διναν τίποτα!... 

- Δε σου 'διναν τίποτα. Φυσικά! Σου έκανα μια φάρσα για να σου γίνει σκληρό μάθημα. Πάρε τα ογδόντα σου ρούβλια! Τα είχα έτοιμα στο φάκελο! Μα γιατί δε φωνάζεις για το δίκιο σου; Γιατί στέκεσαι έτσι σαν χαζή; Μπορείς να ζήσεις σ' αυτό τον κόσμο αν δεν πατήσεις λίγο πόδι, αν δε δείξεις τα δόντια σου; Γιατί είσαι άβουλη; 

Μουρμούρισε μερικά ευχαριστώ και βγήκε.




 



Η "Περιβαλλοντική Αγωγή" του ιδίου κεφαλαίου αποτέλεσε το έναυσμα για να ασχοληθούμε ενεργά με την ανακύκλωση. Πιο συγκεκριμένα το σχολείο μας, με υπεύθυνη την καθηγήτρια του μαθήματος κ. Κηροποιού, συμμετέχει για τρίτη συνεχή χρονιά σε πρόγραμμα ανακύκλωσης. Οι μαθητές του μαθήματος της Πολιτικής Παιδείας είναι κάθε φορά οι συντονιστές της συλλογής χαρτιού.








                                                    









Κατά τη σχολική χρονιά 2019-2020 στο πρόγραμμα της ανακύκλωσης συμμετείχε όλο το Ελληνικό Τετράγωνο. Το χαρτί, 600 κιλά περίπου, προωθήθηκε για ανακύκλωση και ποσό 1200 λιρών προστέθηκε στο ταμείο της εκδρομής των μαθητών.

Γηροκομείο







Γραφεία Κοινότητας


Δημοτικό σχολείο






Αβερώφειο



Φέτος, λόγω covid19, το πρόγραμμα περιορίστηκε στο Αβέρωφειο. Μέχρι στιγμής έχουμε συσκευάσει 13 κουτιά με χαρτί προς ανακύκλωση.




Ιστορικό της Προστασίας του Περιβάλλοντος

Η Περιβαλλοντική Αγωγή αναπτύχθηκε σταδιακά από τη δεκαετία του 1960 με στόχο την ευαισθητοποίηση των πολιτών και την προοπτική να ανατραπεί η αντίληψη που θεωρεί τον άνθρωπο κυρίαρχο της φύσης.



22 Απριλίου 2021

Με την ευκαιρία της Ημέρας της Γης

θα επιχειρήσουμε να προσεγγίσουμε κάποια από τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο πλανήτης μας.









Η ΓΗ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΜΑΣ












Περιορίζουμε τη χρήση πλαστικών

















Προτιμάμε χάρτινες σακούλες και πάνινες τσάντες





ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΟΥΜΕ








Χαρτί




Γυαλί











Αλουμίνιο        




Μπαταρίες







               Λάδια         


    

Ηλεκτρικές συσκευές





                                                    Λαμπτήρες





Περιορίζουμε τη σπατάλη των πόρων της γης, όπως το νερό

                            



            


                                     
 




Περιορίζουμε τη χρήση αυτοκινήτου για να προστατέψουμε τη γη από τους ρύπους









   Συμβάλουμε στην προστασία των ειδών που εξαφανίζονται                                                                                                                                                                


.




 Υποστηρίζουμε τις ήπιες μορφές ενέργειας







Η Γη μας χρειάζεται και την χρειαζόμαστε

 Κλείνουμε το αφιέρωμά μας για τη μέρα της Γης

με τους 17 στόχους της  βιώσιμης ανάπτυξης του ΟΗΕ. 

Στις μέρες μας αντιμετωπίζουμε ένα πολύ σοβαρό και μεγάλο πρόβλημα.

 Ένα πρόβλημα που απειλεί να καταστρέψει την ομορφιά και τη γαλήνη της ζωής μας. 

  Οι άνθρωποι συγκεντρώθηκαν σε μεγάλα αστικά κέντρα και δημιουργήθηκε έτσι η αστυφιλία.
 Εγκατέλειψαν τις μικρές τους πόλεις, τα χωριά τους και έφυγαν για τις μεγάλες πολιτείες
 όπου πίστεψαν πως θα ζήσουν μια καλύτερη και πιο άνετη ζωή.
 Έτσι μαζεύτηκαν στις πολυκατοικίες και περιορίστηκαν σε λίγα τετραγωνικά μέτρα 
για να ζήσουν στις πόλεις που γέμισαν ασφυκτικά από ανθρώπους που ζητούσαν εργασία για να επιβιώσουν.
   Οι ανάγκες της ζωής δημιούργησαν όλο και περισσότερες βιομηχανικές εγκαταστάσεις.
 Έτσι οι πόλεις γέμισαν εργοστάσια κάθε φύσεως που απασχολούν μεγάλο μέρος του ανθρώπινου δυναμικού. 











 Τα εργοστάσια όμως είναι ο κυριότερος παράγοντας στη μόλυνση του περιβάλλοντος.
Τα διάφορα βιομηχανικά απόβλητα ρίχνονται στη θάλασσα και καταστρέφουν τις διάφορες ακτές μας.
 Σκοτώνουν τα ψάρια με τις διάφορες χημικές τους ουσίες και συγχρόνως δηλητηριάζουν τον αέρα που αναπνέουμε. 
Μαύρα σύννεφα καλύπτουν τις πόλεις μας και σκοτεινιάζουν το γαλάζιο ουρανό. 
Τα εργοστάσια λοιπόν είναι η μεγαλύτερη αιτία της μόλυνσης της ατμόσφαιρας.

 Και δυστυχώς οι άνθρωποι δεν καταστρέφουν μόνο τις πόλεις τους αλλά και
 την εξοχή όπου φεύγουν για να ζήσουν λίγες ώρες ξέγνοιαστοι και χαρούμενοι.
 Γεμίζουν τα δάση και τις θάλασσες με ένα σωρό σκουπίδια και ακαθαρσίες,
 μολύνοντας και καταστρέφοντας το περιβάλλον.
 Το πρόβλημα της μόλυνσης μπορεί να λυθεί μόνο αν οι άνθρωποι αποφασίσουν να πάρουν οι ίδιοι ορισμένα μέτρα.
 Το πρόβλημα των βιομηχανικών αποβλήτων μπορεί να λυθεί εύκολα φτάνει οι βιομηχανικές μονάδες
 να μην βρίσκονται μέσα στις πόλεις αλλά σε ιδιαίτερες τοποθεσίες εντελώς απομονωμένες από τις πόλεις.
 Ένα όμως πρόβλημα που είναι δύσκολο να λυθεί είναι αυτό της ραδιενέργειας που οφείλεται στα απόβλητα  από τις πυρηνικές δοκιμές κ.ά.
  Το πρόβλημα των καυσαερίων των αυτοκινήτων μπορεί να περιοριστεί μόνο αν περιοριστεί η αστυφιλία.






   




Σε ορισμένες σύγχρονες μεγαλουπόλεις κάνουν τεράστιες προσπάθειες να διατηρήσουν
 καθαρή την ατμόσφαιρα και από τα σκουπίδια. Αντί να πετάνε τα σκουπίδια και να
 καταστρέφουν τεράστιες εκτάσεις τα χρησιμοποιούν στη βιομηχανία για την παραγωγή
 ηλεκτρικής ενέργειας και θερμότητας.
   Για το τεράστιο αυτό πρόβλημα της μόλυνσης μοναδικός υπεύθυνος είναι
 ο άνθρωπος στην προσπάθειά του να ζήσει πιο άνετα ,πιο σύγχρονα παραβίασε
 ορισμένους κανόνες αδιαφόρησε για τη φύση και έτσι βρέθηκε μπροστά σ’ ένα καταστροφικό θέαμα.
   Για όλα αυτά το πρόβλημα της μόλυνσης  και ο αγώνας για την προστασία του περιβάλλοντος
 πρέπει να γίνουν συνείδηση σ’ όλους μας γιατί οι άνθρωποι το προκάλεσαν και μόνο οι άνθρωποι μπορούν να το λύσουν.

                                                               ΑχμεντΑμπνταλλα



Ηλέκτρα Μαμμή
Θέμα:Η ζωτικότητα της ανακύκλωσης στη ζωή μας.
Στη ζωή μας παίζει πολύ σημαντικό ρόλο η επιβίωση σε ένα καθαρό και υγιές
περιβάλλον.Σήμερα όμως στον κόσμο μας,επικρατεί οικολογική κρίση.Συχνά ενημερωνόμαστε
μέσω των μέσων μαζικής ενημέρωσης για οικολογικά προβλήματα,όπως:
1)Η καταστροφή των δασών.Το πρόβλημα αυτό,προέρχεται από τις συνεχείς πυρκαγιές σε
Ευρώπη και Αμερική.
2)Η μείωση της βιοποικιλότητας.Η βιοποικιλότητα είναι η ποικιλία των βιολογικών ειδών στα
οικοσυστήματα της γης.












Εξαιτίας όμως των ανθρώπινων αναπτυξιακών δραστηριοτήτων,της αποδάσωσης,της
ερημοποίησης κλπ,ένα μεγάλο ποσοστό αυτών των ειδών είναι απειλούμενο υπό εξαφάνιση.
Παράλληλα,πολύ σημαντικό ρόλο στην διατήρηση ενός καθαρού και υγιούς
περιβάλλοντος,παίζει και η ανακύκλωση.Ως ανακύκλωση ορίζεται η διαδικασία με την οποία
επαναχρησιμοποιούνται διάφορα υλικά ή οτιδήποτε άλλο αποτελεί ταχύτατο αποτέλεσμα της
ανθρώπινης δραστηριότητας και το οποίο δεν αποτελεί πλέον αγαθό στην μορφή που είναι για τον
άνθρωπο.
















Ένα μέρος της διαδικασίας αυτής είναι και διαφοροποίηση βλαβερών υλικών για το περιβάλλον
σε λιγότερο,ακόμη και καθόλου βλαβερά.Με τον τρόπο αυτό,επανεντάσσονται ομαλότερα στο
φυσικό περιβάλλον το οποίο ουσιαστικά ολοκληρώνει τη διαδικασία της ανακύκλωσης με φυσικό
περιβάλλον.
Τα αίτια για τα οποία η ανακύκλωση παίζει σημανtικό ρόλο στη ζωή μας είναι τα εξής:
1)Η μείωση των απορριμμάτων και των προβλημάτων διαχείρησης τους.
2)Η εξοικονόμηση ενεέργειας και φυσικών πόρων που λαμβάνονται διαρκώς από την φύση.
3)Η επιτάχυνση μακροπρόθεσμης πτώσης των τιμών των προϊόντων,εφόσον δεν είναι
απαραίτητη εκ νέου η παραγωγή πρώτης ύλης.












Επιπλέον,σύμφωνα με τον βιολογικό τομέα,η ανακύκλωση είναι κάτι σημαντικό στη ζωή
μας,επειδή έτσι ευνοείται η υγεία όλων των κατοίκων που κατοικούν στον πλανήτη και είναι η αιτία
της διασφάλισης ένος καλύτερου μέλλοντος για τα παιδιά.
Ένας άλλος λόγος,για τον οποίο η ανακύκλωση είναι κάτι που έχει μεγάλη σπουδαιότητα,είναι η
δημιουργία νέων θέσεων εργασίας σε τομείς θετικών ενεργειών όσον αφορά την διάσωση του
πλανήτη.
Επιπρόσθετα,μέσω της διαδικασίας αυτής οι κάτοικοι του πλανήτη αποκτούν ευχάριστα
συναισθήματα και ικανοποίηση για την συμμετοχή τους στην βελτίωση του περιβάλλοντος και των
συνθηκών ζωής.Αυτό συμβαίνει διότι δεν ζούν πλέον με τον φόβο ότι θα αποκτήσουν προβλήματα
υγείας και ότι η ρύπανση του περιβάλλοντος θα καταστρέψει τον πλανήτη.
Οι παραπάνω λόγοι μας εξηγούν πόσο μεγάλο ρόλο παίζει η ζωτικότητα της ανακύκλωσης στη ζωή
μας.Γι'αυτό,δεν πρέπει να δείχνουμε αδιαφορία και βαρβαρότητα προς την προστασία του
περιβάλλοντος,αλλά πρέπει να είμαστε συμπονετικοί απέναντί του και να το προφυλάσσουμε από
τις βαρβαρότητες και την καταστροφή του.



Comments